Thursday, October 30, 2014

မေကြး ေအာက္တိုဘာ ၂၈
        ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း အဖက္ဖက္မွတိုးတက္လာေသာ လမ္းပန္းဆက္ သြယ္ေရး ႏွင္႔အတူ ၿမိဳ႕နယ္ေက်း႐ြာမ်ားအထိက်ယ္ျပန္႔ေရာက္႐ွိလာေသာ ဆိုင္ကယ္၊ ကား၊ သံုးဘီး၊ ေထာ္လာဂ်ီ စက္တပ္ယာဥ္မ်ားအသံုးျပဳမႈ မ်ားျပားလာလွ်က္႐ွိၿပီး ယာဥ္မေတာ္တဆမႈႏွဳန္းမ်ားလည္း ျမင္႔တက္လာလွ်က္႐ွိေၾကာင္း သိရသည္။
        ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ၂၀၁၁ခုႏွစ္တြင္ ယာဥ္စီးေရ(၂၃)သိန္း႐ွိခဲ႔ၿပီး ၂၀၁၂ခုႏွစ္တြင္
(၃၆)သိန္းခန္႔ ၊ ၂၀၁၃ခုႏွစ္တြင္ သိန္း(၄၀)ေက်ာ္ခန္႔အထိတိုးပြားလာေၾကာင္း
ဌာနဆိုင္ရာမွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။ ထို႔အတူ ၂၀၁၁ခုႏွစ္တြင္ ယာဥ္တိုက္
မႈေပါင္း တစ္ေသာင္းေက်ာ္၊ ၂၀၁၂ခုႏွစ္တြင္ယာဥ္တိုက္မႈေပါင္း တစ္ေသာင္း
တစ္ေထာင္ေက်ာ္ ၊၂၀၁၃ခုႏွစ္တြင္ယာဥ္တိုက္မႈေပါင္း တစ္ေသာင္းသံုးေထာင္ေက်ာ္
 ျဖစ္ပြားခဲ႔ ၿပီးယာဥ္အႏၱရာယ္ေၾကာင္႔ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရမႈွႏွင္႔ေသဆံုးမႈမ်ား ျမင္႔တက္လာခဲ႔သည္။
ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီးတြင္ ၂၀၁၂ခုႏွစ္က ယာဥ္မေတာ္တဆထိခိုက္မႈေပါင္း (၁၀၃)ႀကိမ္ျဖစ္ပြားခဲ႔ၿပီး ၂၀၁၃ခုႏွစ္ တြင္ (၂၅၉)ႀကိမ္အထိ ျဖစ္ပြားခဲ႔သည္။
        ကမၻာတစ္၀ွမ္းလံုးတြင္ က်န္းမာေရးျပႆနာမ်ားထက္ ယာဥ္တိုက္မႈေၾကာင္႔
 ေသဆံုးဒဏ္ရာ ရမႈက ပိုမ်ားေနေၾကာင္း ၊ အသက္(၅)ႏွစ္မွ(၂၉)ႏွစ္ၾကား ကေလးမ်ားႏွင္႔
လူငယ္မ်ား အမ်ားဆံုးေသေၾက ေနရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၊ အဆိုပါေသဆံုးမႈႏႈန္းမ်ားသည္ စစ္ပြဲႏွင္႔ေရာဂါဘယမ်ားေၾကာင္႔ ေသဆံုးရျခင္းထက္ ပိုမ်ားေနေၾကာင္း WHO ႏွင္႔
ကမၻာ႔ဘဏ္တို႔မွ ယာဥ္တိုက္မႈဆိုင္ရာ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
        မေကြးၿမိဳ႕၌ ၂၀၁၃ခုႏွစ္အတြင္း ယာဥ္တိုက္မႈ ၁၀၆မႈ၊ ေသဆံုးသူ ၂၄ဦး ၊ထိခိုက္
ဒဏ္ရာရသူ ၂၁၄ဦး ၊တန္ဖိုးေငြက်ပ္၁၅၄၀၉၀၀၀ ဆံုး႐ံႈးမႈျဖစ္ေပၚခဲ႔ၿပီး ၂၀၁၄ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလမွစက္တင္ဘာ လကုန္အထိ ယာဥ္တိုက္မႈ ၆၈မႈ၊ ေသဆံုးသူ ၁၃ဦး၊ ထိခိုက္
ဒဏ္ရာရသူ ၁၄၀ဦး ၊ တန္ဖိုးေငြက်ပ္ ၇၄၆၀၀၀၀ ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ားျဖစ္ေပၚခဲ႔သည္။မေကြး
တိုင္းေဒသႀကီး တစ္ခုလံုးအတြင္း၌ ၂၀၁၃ခုႏွစ္အတြင္း ယာဥ္ မႈခင္း ၁၀၈၆မႈ ၊
 ေသဆံုးသူ ၂၈၈ဦး ၊ထိခိုက္ဒဏ္ရာရ႐ွိသူ ၂၁၁၇ဦး ၊တန္ဖိုးေငြက်ပ္ ၉၀၃၁၄၀၀၀
 ဆံုး႐ံႈးမႈျဖစ္ေပၚခဲ႔ၿပီး ၂၀၁၄ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ မွ စက္တင္ဘာလကုန္အထိ ယာဥ္မႈခင္း ၉၁၆မႈ
၊ေသဆံုးသူ ၂၁၉ဦး ၊ထိခိုက္ဒဏ္ရာရ႐ွိသူ ၁၉၅၄ဦး ၊တန္ဖိုးေငြက်ပ္ ၇၇၀၃၅၀၀၀ ဆံုး႐ံႈးခဲ႔ရေၾကာင္း သိရသည္။
        ေခတ္ကာလ၏ ေျပာင္းလဲတိုးတက္လာမႈေၾကာင္႔ ယာဥ္အသံုးျပဳမႈကို ပိတ္ပင္တားဆီး၍
ရမည္မဟုတ္ပဲ ယာဥ္အသံုးျပဳျပည္သူမ်ားအား International Traffic Control Five“E” System (အျပည္ ျပည္ဆိုင္ရာ ယာဥ္ထိန္းသိမ္းျခင္းနည္းစနစ္ ၅မိ်ဳး ) အရ Education System (ပညာေပးနည္းစနစ္) ၊ Engineering System(အင္ဂ်င္နီယာနည္းစနစ္) ၊Enforcement System(စစ္ေဆးအေရးယူေဆာင္႐ြက္ ျခင္းနည္းစနစ္) ၊Emergency Medical Service System (အေရးေပၚ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းနည္းစနစ္ ) ၊ Environment System( ပတ္၀န္းက်င္အေျခအေနဆိုင္ရာမ်ား ထိန္းသိမ္းျခင္းနည္းစနစ္) မ်ားအသံုးျပဳကာ ယာဥ္အႏၱရယ္ေလ်ာ႔က်ေရး ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မေကြးယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႔ တာ၀န္႐ွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္                                                                                                                           ေဇယ်တု(မေကြး)

0 comments:

Post a Comment

Find Us on Facebook

Popular Posts

Video